söndag, januari 15, 2012

Hej igen alla blivande Australien utvandrare

Det var nu +5 år sedan som jag beslutade mig för att lämna gamla Svedala för att skapa mig ett nytt liv. Det har minst sagt INTE varit lätt.

Det är dessutom 5 år sedan jag skrev ett inlägg på denna blogg. Från och med nu kommer det att bli förändring på den fronten.

Jag hoppas kunna bidra med mina erfarenheter och förhoppningsvis slipper du göra samma misstag som jag gjort.

Skriv gärna och fråga om visum, jobb, Australien och annat.

4Kommentarer:

Anonymous Anonymsa...

Hej!
Jag funderar på att migrera till Australien via Skilled Independant visum 175. Har massvis jag kan fråga om det men kan hoppa det så länge.
Mer generella frågor:
Hur ser läget ut för IT-jobb just nu?
Vilka är dom stora debatterna/frågorna i australien nu när det gäller politik och samhällsproblem? (i Sverige är det ju den ekonomiska krisen och EUs vara eller icke vara, exempelvis).
Nu 5 år efter du flyttade, hur känner du för Sverige? Längtar du hem? Var det värt att flytta?
Är det något du saknar rent allmänt (svensk sjukvård, bidrag, lagen om anställningsskydd, allemansrätt osv)?

Ha de gott!

tisdag, 15 maj, 2012 
Anonymous Anonymsa...

Hej,

Jag ar i Australien och har ansokt om Partners visa har. Har du erfarenhet av detta? Har nagra fragor om du har mojlighet att svara sa skickar jag min email adress.

Tack pa forhand.
Mvh Nina

måndag, 28 maj, 2012 
Anonymous Anonymsa...

Hej!

Har en fråga angående emigration till Australien. Hur ska jag gå tillväga för att skaffa medborgarskap i Australien? Vilka olika sätt finns det? Har varit där tidigare och kört en runda backpacking och blev förälskad i landet. tack på förhand!

lördag, 23 juni, 2012 
Blogger Ignoramus Splendidussa...

Hej på er! Lessen att jag inte har kunnat svara i tid.

Skicka era frågor till a.orionis@gmail.com så kan jag svara lite mer personligen på era frågor.

Ha det!

måndag, 25 juni, 2012 

Skicka en kommentar

<< Home